Powierzchniowe utrwalenia i mikrodywaniki

Powierzchniowe utrwalenie polega na wstępie na uzupełnieniu wszystkich wykruszeń w nawierzchni i jej oczyszczeniu. Następnie na jezdni zostaje ułożona asfaltowa emulsja, w którą wprasowywane są grysy. Często tego typu prace powiązane są z profilowaniem jezdni oraz  ze ścinką pobocza. Czasami dochodzi do tego korekta krawędzi jezdni. Zachowane są dotychczasowe parametry szosy, która jednak jest  zabezpieczona  przed dalszą degradacją. W konstrukcję jezdni nie wnika już woda w okresie zimowym, co wydłuża czas eksploatacji.

Technologia „slurry seal” (mikrodywanik) opiera się na układaniu cienkiej (do 2 cm) warstwy mieszanki asfaltowej z wyselekcjonowanym kruszywem. Doskonale sprawdza się ona w na zniszczonych trasach, które nie są narażone na przejazdy najcięższych pojazdów. Po remoncie droga pozbawiona jest nierówności i doskonale zabezpieczona przed wnikaniem wilgoci. Prace można prowadzić także  jesienią i zimą. Jednocześnie w czasie prac kierowcy nie muszą obawiać się odskakujących grysów. Po 20-40 minutach od ułożenia mikrodywanika można po nim puścić już ruch.

W 2017 roku zabiegi utrzymaniowe zaplanowano m.in na następujących odcinkach:

 

  • DW nr 548 Dębowa Łąka Pląchoty

  • DW nr 243 Słupowo-Krąpiewo

  • DW nr 246 Pęchowo - Rucewko

  • DW nr 244 Gogolinek-Wtelno

  • DW nr 543 Piecewo-Kamień

  • DW nr 273 Wlk. Nieszawka- Mała Nieszawka (mikrodywanik)

  • DW nr 266 Ciechocinek-Nowy Ciechocinek (mikrodywanik)

  • DW nr 238 Płochocin-Warlubie

  • DW nr 541 Kamień Kotowy - Tłuchowo (mikrodywanik)

sam_0705sam_1521ukadanie mikrodywanika

 


 

RPO W KP