Od 1 stycznia tego roku Zarząd Dróg wojewódzkich w Bydgoszczy utrzymuje wokół Bydgoszczy dawane odcinki dróg krajowych nr 5 oraz 25. W ostatnich dniach rozpoczęliśmy koszenie poboczy. To jedne z dróg wojewódzkich o największych natężeniach ruch w kraju.
Po oddaniu do użytku północno-zachodniej obwodnicy Bydgoszczy za utrzymanie dawnych dróg krajowych biegnących od granic miasta Bydgoszczy w kierunku węzła Bydgoszcz Południe, Bydgoszcz Opławiec i Bydgoszcz Północ odpowiada Rejon Dróg Wojewódzkich w Żołędowie. Największym wyzwaniem, realizowanym własnym sprzętem rejonu jest wykaszanie pasów zieleni. Prace są niezbędne, by zapewnić prawidłowe utrzymanie ważnych tras, m.in. odprowadzenie deszczówki do rowów i zbiorników retencyjnych, widoczność słupków hektometrowych i oznakowania pionowego. Część pasa drogowego pozostawimy niewykoszoną, co sprzyja zatrzymywaniu wilgoci.
Dwujezdniowy odcinek drogi pomiędzy węzłem Bydgoszcz Południe i Bydgoszcz Lotnisko został wybudowany z myślą o statusie drogi ekspresowej. Ostatecznie jednak wybrany został wariant przebiegu trasy S5 omijający centrum Bydgoszczy. Przed otwarciem obwodnicy notowane były na nim bardzo wysokie natężenia ruchu – w granicach 25 tysięcy pojazdów na dobę. To pierwsza dwujezdniowa droga o charakterze wojewódzkiej na terenie Kujawsko-Pomorskiego, zarządzana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.
Nowe odcinki dróg wojewódzkich:
- Granica Bydgoszczy – węzeł Bydgoszcz Południe – 5,0 km
- Granica Bydgoszczy – węzeł Bydgoszcz Opławiec – 4,3 km
- Granica Bydgoszczy – węzeł Bydgoszcz Północ – 4,5 km