Trwa wczytywanie
ZDW w Bydgoszczy
  • STRONA GŁÓWNA
  • O ZDW
  • SERWIS DLA KIEROWCÓW
    • DROGI ZAMKNIĘTE
    • ZGŁASZANIE SZKODY
    • KURSOWANIE PROMU
    • INFORMATOR ZIMOWY
    • GEOPORTAL
  • PROCEDURY
    • WYTYCZNE TECHNICZNE
    • BADANIA NATĘŻEŃ RUCHU
    • DIS
    • PLATFORMA ZAKUPOWA
    • ZAPYTANIA OFERTOWE
    • PLANY ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    • SKARGI I WNIOSKI
    • Konsultacje – Plan Rozwoju Sieci Drogowej na lata 2024-2030
    • ZGŁOSZENIA ZEWNĘTRZNE
  • INWESTYCJE
    • Fundusze Europejskie
    • INNE ZADANIA INWESTYCYJNE
    • INWESTYCJE Z DOFINANSOWANIA CENTRALNEGO
    • REMONTY I ODNOWY
    • INWESTYCJE FEDKiP 2021-2027
  • KONTAKT
  • BIP
  • Menu Menu

Most i ronda na obwodnicy Lubrańca nabierają kształtów

Trwają prace przy budowie obwodnicy Lubrańca w ciągu drogi wojewódzkiej nr 270 w powiecie włocławskim. Powstają nowe ronda, a na przygotowanych wcześniej podporach i przyczółkach mostu na Zgłowiączce zamontowano belki, na których wykonana zostanie jezdnia. Inwestycję wizytował w ubiegłym miesiącu marszałek Piotr Całbecki.

– Dzięki obwodnicy wyprowadzimy ruch tirów poza miasto, zmniejszymy hałas i zwiększymy bezpieczeństwo mieszkańców. Równocześnie zleciliśmy prace przy przebudowie drogi z Lubrańca do Brześcia Kujawskiego – powstanie bardzo dobre połączenie powiatu włocławskiego z autostradą A1. Przygotowujemy się też do kolejnych inwestycji w tej części województwa. Ogłosiliśmy między innymi przetarg na oczekiwaną przebudowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 269 z Chodcza w kierunku Chocenia – mówi marszałek Piotr Całbecki.

Most w budowie

Nowy most w ciągu obwodnicy powstaje na południe od Lubrańca pomiędzy miejscowościami Borek i Brzezina. Będzie to pięcioprzęsłowy most o długości blisko 140 metrów. Wykonawca – toruńska spółka Onde – wybudowała już przyczółki oraz podpory. Z końcem kwietnia zamontowane zostały żelbetowe belki, na których teraz wykonywana będzie płyta z jezdnią.

Na styku z drogą

Obwodnicę z istniejącą drogą wojewódzką połączą ronda. W miejscowości Borek (na południe od Lubrańca) wykonawca usuwa kolizje z podziemną infrastrukturą i wykonuje roboty przy pierwszej części wyspy centralnej wraz z jezdnią. Nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym będzie także połączone z lokalnymi drogami na Marysin i Zgłowiączkę.

W szybkim tempie powstaje też drugie rondo w rejonie miejscowości Lubraniec-Parcele (po północnej stronie Lubrańca). Kierowcy korzystają już z części nowej konstrukcji wybudowanej od strony ogrodów działkowych. Trwają intensywne prace od strony obwodnicy, gdzie przygotowywane są kolejne warstwy konstrukcyjne.

Wykonawca prowadzi kolejne roboty brukarskie związane ze ścieżką pieszo-rowerową, którą zaprojektowano na centralnej części obwodnicy (w rejonie miejscowości Piaski) i krawężników przy skrzyżowaniach z drogami lokalnymi.

Zakończenie wszystkich głównych prac planowane jest jeszcze w tym roku. Realizacja całej  inwestycji pochłonie ponad 64 mln złotych i możliwa jest m.in. dzięki środkom unijnym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

Wahadła między Lubrańcem i Brześciem

 W trakcie przebudowy jest również 7-kilometrowa droga łącząca Brześć Kujawski z Lubrańcem. Na kolejnych odcinkach rozbierana jest stara nawierzchnia. W wielu miejscach ze względu na brak odpowiedniej nośności wykonywana będzie też nowa konstrukcja trasy. Jezdnia zostanie wzmocniona do przenoszenia obciążeń rzędu 11,5 tony na oś. Oznacza to, że będzie zdecydowanie bardziej odporna na powstawanie uszkodzeń i kolein. Trasa zyska też utwardzone pobocza, perony autobusowe , nowe oznakowanie i bariery. Prace wykonywane są połówkowo, stąd kierowcy muszą liczyć się z ruchem wahadłowym sterowany sygnalizacją.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Łączny koszt przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 30 mln zł.

Równocześnie trwają przygotowania do uruchomienia kolejnych zadań drogowych w powiecie włocławskim. W poniedziałek (24 kwietnia) ogłoszony został przetarg na przebudowę 5,5-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 268 pomiędzy Chodczem i Wolą Adamową. Przebudowa drugiego odcinka na tej trasie z Woli Adamowej do Chocenia o długości 2,9 km zostanie zlecona  w przyszłym roku. Powstaje dokumentacja niezbędna do zlecenia prac przy przebudowie drogi nr 268 od Brzezia do Brześcia o długości 10 kilometrów. Na te zadania samorząd województwa zdobył środki z funduszy zewnętrznych. Zaawansowane prace trwają przy rozbudowie kolejnego odcinka drogi wojewódzkiej nr 265 z Kowala do Baruchowa.

 Obwodnica Lubrańca w liczbach

  • Długość – 5,3 km
  • Szerokość jezdni – 8 m z opaskami bitumicznymi
  • Szerokość poboczy gruntowych – 1,5 m
  • Wartość inwestycji – 64,43 mln zł.

Kujawsko-pomorski program budowy obwodnic

Samorząd województwa sukcesywnie powiększa pulę środków na zlecenie prac projektowo-budowlane na nasz regionalny program budowy obwodnic. Obejmuje on czternaście obejść o łącznej długości około 70 km. Jego realizacja w najbliższych latach pochłonie około miliarda złotych. W tym roku, oprócz kontynuowania prac budowlanych w Lubrańcu oraz opracowania dokumentacji dla innych zadań, planowane jest zlecenie prac budowlanych dla drugiego etapu obwodnicy Mogilna. Środki na realizację inwestycji pochodzić będą z Unii Europejskiej oraz budżetów samorządu województwa i samorządów lokalnych. Na rozbudowę i modernizację infrastruktury drogowej w nowej perspektywie unijnej zdobyliśmy rekordową pulę ponad 136 mln euro. Ze środków centralnych zdobyliśmy prawie 170 mln zł. Podpisaliśmy też szereg porozumień o współfinansowaniu tego typu zadań przez samorządy lokalne.

 Lista obejść:

  • Lubraniec – trwają prace budowlane,
  • Rypin – trwają prace nad koncepcją, odbyły się konsultacje społeczne,
  • Brodnica – trwają prace nad aktualizacją dokumentacji,
  • Tuchola – Generalny Dyrektora Ochrony Środowiska po 3 latach rozpatrzył odwołanie jednego z mieszkańców co umożliwiło uzyskanie decyzji środowiskowej. Trwają przygotowania do zamówienia dokumentacji technicznej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę,
  • Więcbork – prace nad koncepcją w toku, odbyły się konsultacje społeczne, oczekujemy na wydanie decyzji środowiskowej,
  • Lisewo – podpisana umowa na aktualizację dokumentacji projektowej,
  • Białe Błota – samorząd gminy przygotowuje się do przetargu na koncepcję,
  • Radzyń Chełmiński – podpisana umowa na koncepcję, przygotowania do konsultacji,
  • Łysomice – podpisana umowa na koncepcję,
  • Chełmża – podpisana umowa na koncepcję, przygotowania do konsultacji,
  • Sępólno Krajeńskie – trwają prace nad projektem, odbywają się konsultacje
  • Golub-Dobrzyń – prace nad koncepcją w toku,
  • Mogilno II etap – dokumentacja gotowa, uzyskano zezwolenie na realizację inwestycji drogowej; planowane w tym roku rozpoczęcie robót,
  • Trląg – planowana wraz z przebudową DW nr 255, trwa aktualizacja dokumentacji.

ZDW BYDGOSZCZ

ul. Dworcowa 80
85-010 Bydgoszcz

tel. 52 370 57 13,
fax. 52 370 57 16

zdw.byd@zdw-bydgoszcz.pl

ePUAP

nazwa podmiotu:

ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY
BYDGOSZCZ, ul. Dworcowa 80

Adres elektronicznej skrzynki podawczej
/4hw6j07pfh/SkrytkaESP
link do pisma ogólnego
ePUAP

WYMOGI FORMALNE

• DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

• RAPORT O DOSTĘPNOŚCI

• PLAN DZIAŁANIA

• POLITYKA PRYWATNOŚCI

• KLAUZULA INFORMACYJNA

• CYBERBEZPIECZEŃSTWO

• DOSTĘPNOŚĆ DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

 

Archiwa

© Copyright - ZDW Bydgoszcz
„Flisak” gotowy do próbnych rejsówZamknięcia drogi 250 (maj 2023)
Scroll to top

Do prawidłowego działania oraz Państwa wygody nasza strona używa plików cookies. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy. Są one zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych. Niektóre strony internetowe gromadzą w ciasteczkach informacje o użytkownikach przeglądających zawartość strony (przykładowo koszyk zakupów w sklepie internetowym). W niektórych przypadkach nasza strona internetowa może korzystać z ciasteczek (np. do zapamiętania tzw. zmiennych sesji). W żadnym wypadku ZDW w Bydgoszczy nie wykorzystuje oraz nie zamierza wykorzystywać jakichkolwiek informacji o użytkowniku mogących się znaleźć w ciasteczku.

Akceptuję Ukryj tylko powiadomienia

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień dostępu

Narzędzia ułatwień dostępu

  • Powiększ TekstPowiększ Tekst
  • Pomniejsz TekstPomniejsz Tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • Negatywny kontrastNegatywny kontrast
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślone LinkiPodkreślone Linki
  • Czytelna czcionkaCzytelna czcionka
  • Resetuj Resetuj