Trwa wczytywanie
ZDW w Bydgoszczy
  • STRONA GŁÓWNA
  • O ZDW
  • SERWIS DLA KIEROWCÓW
    • DROGI ZAMKNIĘTE
    • ZGŁASZANIE SZKODY
    • KURSOWANIE PROMU
    • INFORMATOR ZIMOWY
    • GEOPORTAL
  • PROCEDURY
    • WYTYCZNE TECHNICZNE
    • BADANIA NATĘŻEŃ RUCHU
    • DIS
    • PLATFORMA ZAKUPOWA
    • ZAPYTANIA OFERTOWE
    • PLANY ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    • SKARGI I WNIOSKI
    • Konsultacje – Plan Rozwoju Sieci Drogowej na lata 2024-2030
    • ZGŁOSZENIA ZEWNĘTRZNE
  • INWESTYCJE
    • Fundusze Europejskie
    • INNE ZADANIA INWESTYCYJNE
    • INWESTYCJE Z DOFINANSOWANIA CENTRALNEGO
    • REMONTY I ODNOWY
    • INWESTYCJE FEDKiP 2021-2027
  • KONTAKT
  • BIP
  • Menu Menu

Budujemy nowe rondo w Sępólnie Krajeńskim

Rozpoczęła się budowa nowego ronda w Sępólnie Krajeńskim w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241. Zadanie o wartości blisko 5 mln złotych finansowane jest z budżetu samorząd województwa. Trwają też zaawansowane prace nad projektem obwodnicy Sępólna Krajeńskiego.

– To kolejna inwestycja związana z modernizacją ważnej drogi wojewódzkiej łączącej powiaty nakielski, sępoleński i tucholski – mówi marszałek Piotr Całbecki. – Wcześniej zbudowaliśmy obwodnicę Nakła i Mroczy. W obu miastach, a także w Kcyni, dobudowaliśmy bezpieczne ronda. Kolejne powstanie w Sępólnie, co zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo w obrębie skrzyżowania sąsiadującego z linią kolejową. Docelowo wyprowadzimy cały tranzyt z Sępólna na obwodnicę. Za nami już pierwsze konsultacje społeczne, które pomogą wybrać najlepsze rozwiązania.

Nowe rondo w Sępólnie Krajeńskim powstanie na połączeniu ulic T. Kościuszki, ks. J. Popiełuszki i Odrodzenia. Projekt zakłada budowę czterowlotowego skrzyżowania z wyspą centralną. Jezdnie dochodzące do ronda będą rozdzielone wysepkami. Ułatwi to przekraczanie jezdni pieszym. Wokół ronda dobudowane zostaną ścieżki pieszo-rowerowe. Przebudowane zostaną także przyległe zjazdy.

Za prace odpowiada firma Marbruk w powiecie chojnickim. W pierwszej kolejności realizowane są roboty związane z przebudową sieci podziemnych: wodociągowej i kanalizacyjnej. W trakcie prac występują przewężenia jezdni i ograniczenia prędkości. Zakończenie wszystkich podstawowych prac planowane jest jeszcze w tym roku. Koszt inwestycji finansowanej z budżetu województwa to 4,7 mln zł. Nowa infrastruktura będzie po odbiorach objęta 7-letnią gwarancją.

W ubiegłym roku zleciliśmy remonty drogi wojewódzkiej nr 241 na odcinkach o łącznej długości 15 kilometrów. Pochłonęły one 30 mln zł:

  • Więcbork-Wiele (powiat sępoleński, koszt 12,3 mln zł)
  • Wysoka Wieś-Małym Mędromierz (powiat tucholski, koszt 4,5 mln zł)
  • Trzciany-Skarpa (powiat sępoleński, koszt 6,7 mln zł)
  • Grochowiec-Sępólno Krajeńskie (powiat sępoleński, koszt 2,1 mln zł)
  • Wieszyce-Brzuchowo (powiat tucholski, koszt 4,3 mln zł).

W tym roku zlecone zostaną kolejne zadania. Oprócz budowy ronda w Sępólnie Krajeńskim przebudowany zostanie odcinek Mały Mędromierz-Brzuchowo (długość 3,7 km, powiat tucholski).

 Projektujemy obwodnicę

 W ubiegłym roku podpisana została umowa na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, z uzyskaniem decyzji środowiskowej i opracowaniem dokumentacji projektowej, dla obwodnicy Sępólna Krajeńskiego. Wartość tych prac to 1,4 mln zł. Odbyły się już pierwsze spotkania z samorządem lokalnym i przedstawicielem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która odpowiada za budowę części obwodnicy, którą przebiegać ma droga krajowa nr 25 (Bydgoszcz-Koszalin). Pozwoli to docelowo na wyprowadzenie całego tranzytu z Sępólna Krajeńskiego. W kwietniu zakończyliśmy też konsultacje społeczne z mieszkańcami, które pozwolą wybrać najlepszy wariant. Zobacz Projektujemy obwodnicę Sępólna Krajeńskiego

Gotowi na duże inwestycje

Tylko w tym roku na wojewódzkie drogi w budżecie województwa kujawsko-pomorskiego zabezpieczyliśmy ponad pół miliarda złotych. Na kolejne lata Urząd Marszałkowski pozyskał też 136 mln euro środków unijnych, które wydamy m.in. na nasz regionalny program budowy obwodnic. Na część zadań związanych z rozbudową infrastruktury drogowej wykorzystamy też zdobyte dofinansowanie centralne (ok. 170 mln zł na obwodnice i około 450 mln na rozbudowę innych dróg). Czytaj też:  Rekordowe wydatki na inwestycje drogowe w 2023 roku

ZDW BYDGOSZCZ

ul. Dworcowa 80
85-010 Bydgoszcz

tel. 52 370 57 13,
fax. 52 370 57 16

zdw.byd@zdw-bydgoszcz.pl

ePUAP

nazwa podmiotu:

ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY
BYDGOSZCZ, ul. Dworcowa 80

Adres elektronicznej skrzynki podawczej
/4hw6j07pfh/SkrytkaESP
link do pisma ogólnego
ePUAP

WYMOGI FORMALNE

• DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

• RAPORT O DOSTĘPNOŚCI

• PLAN DZIAŁANIA

• POLITYKA PRYWATNOŚCI

• KLAUZULA INFORMACYJNA

• CYBERBEZPIECZEŃSTWO

• DOSTĘPNOŚĆ DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

 

Archiwa

© Copyright - ZDW Bydgoszcz
Zamknięcia drogi 250 (maj 2023)Ostatnie prace na trasie Stolno-Wąbrzeźno
Scroll to top

Do prawidłowego działania oraz Państwa wygody nasza strona używa plików cookies. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy. Są one zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych. Niektóre strony internetowe gromadzą w ciasteczkach informacje o użytkownikach przeglądających zawartość strony (przykładowo koszyk zakupów w sklepie internetowym). W niektórych przypadkach nasza strona internetowa może korzystać z ciasteczek (np. do zapamiętania tzw. zmiennych sesji). W żadnym wypadku ZDW w Bydgoszczy nie wykorzystuje oraz nie zamierza wykorzystywać jakichkolwiek informacji o użytkowniku mogących się znaleźć w ciasteczku.

Akceptuję Ukryj tylko powiadomienia

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień dostępu

Narzędzia ułatwień dostępu

  • Powiększ TekstPowiększ Tekst
  • Pomniejsz TekstPomniejsz Tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • Negatywny kontrastNegatywny kontrast
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślone LinkiPodkreślone Linki
  • Czytelna czcionkaCzytelna czcionka
  • Resetuj Resetuj