Do Sępólna po równym asfalcie
Zakończyły się prace przy przebudowie odcinka Trzciany-Sikorz na drodze wojewódzkiej nr 241 w powiecie sępoleńskim. Trasa nie tylko zyskała nową nawierzchnię. Powstały nowe perony autobusowe, pobocza i zjazdy. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.
Prace realizowane były na odcinku 2,3 kilometrów pomiędzy miejscowościami Trzciany i Sikorz. W ich zakres wchodziło między innymi:
- frezowanie istniejących nawierzchni jezdni,
- ułożenie nowych warstw mineralno-asfaltowych oraz siatki zbrojeniowej,
- remonty zjazdów,
- odtworzenie rowów
- odtworzenie oznakowania poziomego,
- wykonanie poboczy,
- ustawienie nowych barier sprężystych w miejsce istniejących
- wymiana oznakowania pionowego i słupków prowadzących uchylnych
- budowa peronów autobusowych z miejscami pod nowe wiaty
Za prace odpowiadał firma Drogomex z Pruszkowa. Pochłonęły one 2,5 mln zł. Droga objęta jest teraz 5-letnia gwarancją.
Kujawsko-pomorski odcinek drogi wojewódzkiej nr 241 ma około 100 kilometrów. Cała trasa prowadząca do Rogoźna w Wielkopolsce ma długość 144 kilometrów. Trasa komunikuje szereg miast i miejscowości położonych na zachodniej ścianie Kujawsko-Pomorskiego (m.in. Kcynię, Nakło nad Notecią, Mroczę, Więcbork, Sępólno Krajeńskie i Tucholę). W poprzednich latach zmodernizowane zostały odcinki o łącznej długości ponad 30 kilometrów oraz most na rzece Orlej. W Mroczy i Nakle dobudowane zostały obwodnice. Droga wojewódzka nr 241 jest jedna z blisko 90 tras, które podlegają samorządowi województwa kujawsko- pomorskiego. Sieć dróg wojewódzkich ma długość ponad 1700 kilometrów.
W powiecie sępoleńskim w tym roku modernizowany był również odcinek tej trasy na terenie gminy Więcbork (od przejazdu kolejowego w kierunku miejscowości Zboże). W ubiegłym roku w oparciu o Drogową Inicjatywę Samorządową wzdłuż ul. H. Sienkiewicza powstała natomiast scieżka pieszo-rowerowa.
Wydatki na inwestycje drogowe
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego na przygotowanie i realizację zadań drogowych do roku 2023 przygotował środki w wysokości 800 mln złotych. Do tej kwoty dołączyliśmy kolejne 200 mln złotych przeznaczone na modernizację infrastruktury drogowej w następnych trzech latach, co łącznie daje miliard złotych na poprawę jakości wojewódzkich tras. Z listą realizowanych obecnie zadań można zapoznać się na stronie Urzędu Marszałkowskiego.