Kolejna droga wojewódzka z rowerową ścieżką
Rozpoczęła się budowa ścieżki rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 244 z Tryszczyna przez Bożenkowo do węzła w Maksymilianowie. Inwestycję realizuje Powiat Bydgoski wykorzystując dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Inwestycja kosztuje 2 mln zł. W tym roku na drodze wojewódzkiej nr 244 wyremontowane zostaną też dwa odcinki jezdni.
Rowerowa inwestycja realizowana jest na odcinku o długości ponad 6 kilometrów. Ułatwi komunikację na terenie kilku gmin: Bydgoszcz (dojazd do osiedla Janowo), Koronowa i Osielska. Połączone zostaną istniejące już ścieżki: Bydgoszcz-Koronowo i Koronowo-Bożenkowo.
W ramach zadania powstają dwa odcinki dróg rowerowych o szerokości 2 metrów. Pierwszy fragment o nawierzchni z betonu asfaltowego zbudowany zostanie od skrzyżowania z dawną drogą krajową nr 25 (przy restauracji) do mostu nad Brdą (ul. Biwakowej na terenie Bydgoszczy). Drugi odcinek przebiegający przez las (pas przeciwpożarowy) od mostu nad Brdą (skrzyżowanie z droga do Domu Pomocy Społecznej) do węzła Maksymilianowo otrzyma na przeważającej części nawierzchnię mineralną.
Obecnie rozpoczęły się prace przy niezbędnych wycinkach. Wkrótce rozpoczną się prace ziemne. Inwestycję o wartości około 2 mln zł realizuje Powiat Bydgoski. Urząd Marszałkowski wsparł zadanie na poziomie około 75 % kosztów środkami unijnymi z Regionalnego Programu Operacyjnego. Zakończenie inwestycji planowane jest jesienią. Będzie ona objęta 5-letnią gwarancją.
Warto podkreślić, że wcześniej ZDW w Bydgoszczy uzgadniając projekty obiektów inżynierskich na trasie ekspresowej S5 zwrócił uwagę na konieczność wyposażenia ich w infrastrukturę dla rowerzystów. Znacznie ułatwiło to realizację obecnej inwestycji.
W ramach tegorocznych remontów planujemy na drodze wojewódzkiej nr 244 odnowić nawierzchnie na dwóch odcinkach jezdni: od dawnej drogi krajowej nr 25 w stronę mostu nad Brdą i za Bożenkowem. W tym roku ZDW w Bydgoszczy zleci również wykonanie projektu niezbędnego do modernizacji mostu nad Brdą. Docelowo zostanie on również wyposażony w ciąg pieszo-rowerowy wraz z niezbędnymi dojazdami.
Inwestycja w liczbach:
- Łączna długość zaprojektowanej ścieżki rowerowej wynosi 6,2 km
- Szerokość ścieżki rowerowej to 2,0 m
- Koszt prac budowlanych to 1,96 mln zł