Trwa wczytywanie
ZDW w Bydgoszczy
  • STRONA GŁÓWNA
  • O ZDW
  • SERWIS DLA KIEROWCÓW
    • DROGI ZAMKNIĘTE
    • ZGŁASZANIE SZKODY
    • KURSOWANIE PROMU
    • INFORMATOR ZIMOWY
    • GEOPORTAL
  • PROCEDURY
    • WYTYCZNE TECHNICZNE
    • BADANIA NATĘŻEŃ RUCHU
    • DIS
    • PLATFORMA ZAKUPOWA
    • ZAPYTANIA OFERTOWE
    • PLANY ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    • SKARGI I WNIOSKI
    • Konsultacje – Plan Rozwoju Sieci Drogowej na lata 2024-2030
    • ZGŁOSZENIA ZEWNĘTRZNE
  • INWESTYCJE
    • Fundusze Europejskie
    • INNE ZADANIA INWESTYCYJNE
    • INWESTYCJE Z DOFINANSOWANIA CENTRALNEGO
    • REMONTY I ODNOWY
    • INWESTYCJE FEDKiP 2021-2027
  • KONTAKT
  • BIP
  • Menu Menu

Nowe nawierzchnie, rondo i obwodnice na drodze wojewódzkiej nr 241

Trwa modernizacja kolejnych odcinków drogi wojewódzkiej nr 241 łączącej m.in. powiaty nakielski, sępoleński i tucholski. Wiosną dokończone zostaną m.in. prace na trasach Wiele-Więcbork, Wieszyce-Brzuchowo i w Grochowcu. W tym roku zlecone zostaną kolejne inwestycje, a w Sępólnie Krajeńskim zbudujemy rondo. Przygotowujemy się także do budowy obwodnic Więcborka i Sępólna Krajeńskiego.

– To kolejne zadanie zbliżające nas do kompleksowej modernizacji drogi wojewódzkiej nr 241. Zdecydowaliśmy się na realizację drogowych inwestycji etapami, co dało nam większy wybór wśród wykonawców, ale też większą pewność w zakończenie zadania z sukcesem – mówi marszałek Piotr Całbecki.

– Koszt wybudowania kilometra drogi wzrósł w tym roku od kilkudziesięciu do nawet stu procent, co skutkowało tym, że wielu wykonawców było w stanie zejść z placów budowy. Cieszy fakt, że pomimo rosnącej inflacji, udało się zagwarantować wykonawcom oczekiwane środki na realizację zadań i możemy dalej konsekwentnie modernizować sieć kujawsko-pomorskich dróg  – dodaje wicemarszałek Zbigniew Sosnowski, odpowiedzialny z ramienia sejmiku województwa za infrastrukturę drogową.

Kujawsko-pomorski odcinek drogi wojewódzkiej nr 241 ma około 100 kilometrów. Cała trasa prowadząca do Rogoźna w Wielkopolsce ma długość 144 kilometrów, komunikuje szereg miast i miejscowości położonych na zachodniej ścianie Kujawsko-Pomorskiego, m.in. Kcynię, Nakło nad Notecią, Mroczę, Więcbork, Sępólno Krajeńskie i Tucholę.

Wiosną planujemy dokończyć prace związane m.in. z układaniem ostatniej warstwy nawierzchni lub wykonaniem oznakowania poziomego na odcinkach:

  • Wiele-Więcbork (powiat sępoleński, koszt 12,3 mln zł)
  • Grochowiec-Sępólno Krajeńskie (powiat sępoleński, koszt 2,1 mln zł)
  • Wieszyce-Brzuchowo (powiat tucholski, koszt 4,3 mln zł).

Na wszystkich modernizowanych trasach poza położeniem nowej nawierzchni, wzmocnieniem konstrukcji i poprawą odwodnienia, modernizujemy także skrzyżowania (poprawiamy ich geometrię), budujemy nowe przystanki lub zatoki autobusowe oraz utwardzamy kruszywem pobocza. Inwestycje połączyliśmy z wymianą barier i słupków prowadzących oraz wykonaniem nowego oznakowania pionowego i poziomego.

W ubiegłym roku zleciliśmy remonty na odcinkach o łącznej długości 15 kilometrów. Większość prac o wartości około 30 mln zł została zrealizowana. Odebrane zostały odcinki:

  • Wysoka Wieś-Małym Mędromierz (powiat tucholski, koszt 4,5 mln zł)
  • Trzciany-Skarpa (powiat sępoleński, koszt 6,7 mln zł).

Po wybudowaniu przyłącza i sfinalizowaniu umowy z dostawcą energii wiosną uruchomiona zostanie także sygnalizacja świetlna w miejscowości Zboże. Nowe sygnalizatory są już zamontowane. Poprawią one między innymi bezpieczeństwo uczniów pobliskiej szkoły.

 W tym roku zlecone zostaną kolejne zadania na ważnej drodze wojewódzkiej. Samorząd województwa zabezpieczył łącznie prawie 11 mln zł na:

  • przebudowę odcinka Mały Mędromierz-Brzuchowo (powiat tucholski)
  • budowę ronda w Sępólnie Krajeńskim na skrzyżowaniu ulic Odrodzenia i ks. J. Popiełuszki (powiat sępoleński, zadanie realizowane we współpracy z gminą).

Obwodnice dla Sępólna Krajeńskiego i Więcborka

Równocześnie trwają przygotowania do budowy obwodnic w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241. Kosztem ponad 170 tysięcy złotych powstaje wstępna dokumentacja niezbędna do budowy obwodnicy Więcborka. Odbyły się już w tej sprawie konsultacje społeczne, do planów wprowadzono uwagi mieszkańców. Oczekujemy na wydanie decyzji środowiskowej. Trasa ominie Więcbork i miejscowość Witunia od strony zachodniej.

W ubiegłym roku podpisana została także umowa na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, z uzyskaniem decyzji środowiskowej i opracowaniem dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, dla obwodnicy Sępólna Krajeńskiego. Wartość tych prac to 1,4 mln zł. Odbyły się już pierwsze spotkania z samorządem lokalnym i przedstawicielem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która równocześnie odpowiada za budowę części obwodnicy, którą przebiegać ma droga krajowa nr 25 (Bydgoszcz-Koszalin). Pozwoli to docelowo na wyprowadzenie całego tranzytu z Sępólna Krajeńskiego.

To już się udało

Znaczna część drogi wojewódzkiej nr 241 została wcześniej zmodernizowana dzięki środkom naszego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2014. Przebudowano wówczas 23 kilometry tej trasy, między innymi odcinki Kcynia-Nakło oraz Nakło-Mrocza, Mrocza-Wiele, modernizację przeszedł też most na rzece Orlej w Więcborku. Oddano do użytku obwodnice Nakła nad Notecią i Mroczy.

Gotowi na duże inwestycje

Tylko w tym roku na wojewódzkie drogi w budżecie województwa kujawsko-pomorskiego zabezpieczyliśmy ponad pół miliarda złotych. Na kolejne lata Urząd Marszałkowski pozyskał też 136 mln euro środków unijnych, które wydamy m.in. na nasz regionalny program budowy obwodnic. Na część zadań związanych z rozbudową infrastruktury drogowej wykorzystamy też zdobyte dofinansowanie centralne (ok. 170 mln zł na obwodnice i około 450 mln na rozbudowę innych dróg). Czytaj też:  Rekordowe wydatki na inwestycje drogowe w 2023 roku

fot. Tomasz Czachorowski/eventphoto.com.pl dla UMWKP

ZDW BYDGOSZCZ

ul. Dworcowa 80
85-010 Bydgoszcz

tel. 52 370 57 13,
fax. 52 370 57 16

zdw.byd@zdw-bydgoszcz.pl

ePUAP

nazwa podmiotu:

ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY
BYDGOSZCZ, ul. Dworcowa 80

Adres elektronicznej skrzynki podawczej
/4hw6j07pfh/SkrytkaESP
link do pisma ogólnego
ePUAP

WYMOGI FORMALNE

• DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

• RAPORT O DOSTĘPNOŚCI

• PLAN DZIAŁANIA

• POLITYKA PRYWATNOŚCI

• KLAUZULA INFORMACYJNA

• CYBERBEZPIECZEŃSTWO

• DOSTĘPNOŚĆ DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

 

Archiwa

© Copyright - ZDW Bydgoszcz
Obwodnica Golubia-Dobrzynia – zapraszamy na konsultacjeZamknięcia na DW nr 250 (marzec 2023)
Scroll to top

Do prawidłowego działania oraz Państwa wygody nasza strona używa plików cookies. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy. Są one zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych. Niektóre strony internetowe gromadzą w ciasteczkach informacje o użytkownikach przeglądających zawartość strony (przykładowo koszyk zakupów w sklepie internetowym). W niektórych przypadkach nasza strona internetowa może korzystać z ciasteczek (np. do zapamiętania tzw. zmiennych sesji). W żadnym wypadku ZDW w Bydgoszczy nie wykorzystuje oraz nie zamierza wykorzystywać jakichkolwiek informacji o użytkowniku mogących się znaleźć w ciasteczku.

Akceptuję Ukryj tylko powiadomienia

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień dostępu

Narzędzia ułatwień dostępu

  • Powiększ TekstPowiększ Tekst
  • Pomniejsz TekstPomniejsz Tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • Negatywny kontrastNegatywny kontrast
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślone LinkiPodkreślone Linki
  • Czytelna czcionkaCzytelna czcionka
  • Resetuj Resetuj