Trwa wczytywanie
ZDW w Bydgoszczy
  • STRONA GŁÓWNA
  • O ZDW
  • SERWIS DLA KIEROWCÓW
    • DROGI ZAMKNIĘTE
    • ZGŁASZANIE SZKODY
    • KURSOWANIE PROMU
    • INFORMATOR ZIMOWY
    • GEOPORTAL
  • PROCEDURY
    • WYTYCZNE TECHNICZNE
    • BADANIA NATĘŻEŃ RUCHU
    • DIS
    • PLATFORMA ZAKUPOWA
    • ZAPYTANIA OFERTOWE
    • PLANY ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    • SKARGI I WNIOSKI
    • Konsultacje – Plan Rozwoju Sieci Drogowej na lata 2024-2030
    • ZGŁOSZENIA ZEWNĘTRZNE
  • INWESTYCJE
    • Fundusze Europejskie
    • INNE ZADANIA INWESTYCYJNE
    • INWESTYCJE Z DOFINANSOWANIA CENTRALNEGO
    • REMONTY I ODNOWY
    • INWESTYCJE FEDKiP 2021-2027
  • KONTAKT
  • BIP
  • Menu Menu

Pierwszy asfalt na obwodnicy Lubrańca

Lubraniec w powiecie włocławskim wkrótce dołączy do miast posiadających obwodnice. Po wykonaniu prac ziemnych wykonawca przystąpił między innymi do robót przy podbudowie – układana jest pierwsza warstwa mieszanki mineralno-asfaltowej. Realizacja inwestycji pochłonie ponad 64 mln złotych i możliwa jest m.in. dzięki środkom unijnym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

Obwodnica powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 270 po zachodniej stronie miasta. Początek ponad pięciokilometrowej trasy znajduje się przed wjazdem do Lubrańca od strony Brześcia Kujawskiego. Dalej obwodnica przebiega w pobliżu miejscowości Lubraniec-Parcele i Kolonie Piaski. Nad rzeką Zgłowiączka powstanie nowy most, a w miejscowości Borek obwodnica połączy się z trasą nr 270. W zakres zadania wchodzi także budowa dwóch rond: pierwsze powstanie na wjeździe na obwodnicę od strony Brześcia, drugie w miejscowości Borek – na połączeniu istniejącej drogi wojewódzkiej z trasami gminnymi w kierunku miejscowości Zgłowiączka i Marysin.

Trasa powstaje w parametrach technicznych drogi o nośności do 11,5 ton na oś. Jezdnia będzie miała szerokość 8 metrów (wraz z opaskami), zaplanowano także pobocza o szerokości 1,5 metra.

Inwestycja jest realizowana w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Umowę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy miasta podpisano pod koniec 2020 roku. Wykonawca – toruńska spółka Onde – zakończyła latem tego roku etap projektowania i uzyskała zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

Zakończyła się już duża część robót ziemnych. W listopadzie wykonawca rozpoczął prace przy podbudowie bitumicznej. Prowadzone są prace przy budowie rowów odwodnieniowych, układane są także pierwsze obrzeża pod ścieżkę pieszo-rowerową w rejonie miejscowości Piaski. Wykonano już drogi techniczne do zaprojektowanego mostu na Zgłowiączce. Wykonawca przygotowuje się m.in. do rozpoczęcia palowania. Zakończenie głównych prac planowane jest przy sprzyjających warunkach jesienią przyszłego roku.

Jesienią 2018 roku w Urzędzie Marszałkowskim przedstawiciele samorządu województwa, powiatu włocławskiego i gminy Lubraniec podpisali porozumienie o wspólnym finansowaniu inwestycji. Samorząd gminy Lubraniec zobowiązał się do pokrycia 60 procent kosztów związanych z koniecznością wykupienia gruntów niezbędnych do realizacji zadania i – podobnie jak samorząd powiatu włocławskiego – nieodpłatnego przekazania swoich gruntów inwestorowi.

Obwodnica Lubrańca w liczbach

  • Długość – 5,3 km
  • Szerokość jezdni – 8 m z opaskami bitumicznymi
  • Szerokość poboczy gruntowych – 1,5 m
  • Wartość inwestycji – 64,43 mln zł.

Ponad miliard złotych na wojewódzkie drogi

Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego na przygotowanie i realizację zadań drogowych przeznacza obecnie prawie 800 milionów złotych, które zostaną wykorzystane na przeprowadzenie inwestycji do 2023 roku. Do tej kwoty dołączyliśmy kolejne ponad 350 mln złotych, które przeznaczymy na modernizację infrastruktury drogowej w następnych trzech latach. Zdobyliśmy też prawie 170 milionów złotych dofinansowania na budowę kolejnych trzech obwodnic. Przygotowujemy się do wykorzystania na ten cel także środków z nowej perspektywy unijnej na lata 2021-2027.

Czytaj także:

  • Dodatkowe 50 mln złotych na modernizację kujawsko-pomorskich dróg
  • Obwodnice wyprowadzą tranzyt z kujawsko-pomorskich miast. Kolejne umowy podpisane
  • Kontynuujemy budowę obwodnic

ZDW BYDGOSZCZ

ul. Dworcowa 80
85-010 Bydgoszcz

tel. 52 370 57 13,
fax. 52 370 57 16

zdw.byd@zdw-bydgoszcz.pl

ePUAP

nazwa podmiotu:

ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY
BYDGOSZCZ, ul. Dworcowa 80

Adres elektronicznej skrzynki podawczej
/4hw6j07pfh/SkrytkaESP
link do pisma ogólnego
ePUAP

WYMOGI FORMALNE

• DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

• RAPORT O DOSTĘPNOŚCI

• PLAN DZIAŁANIA

• POLITYKA PRYWATNOŚCI

• KLAUZULA INFORMACYJNA

• CYBERBEZPIECZEŃSTWO

• DOSTĘPNOŚĆ DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

 

Archiwa

© Copyright - ZDW Bydgoszcz
Jak poprowadzić obwodnicę Radzynia Chełmińskiego?Zamknięcia na DW nr 250 (styczeń 2023)
Scroll to top

Do prawidłowego działania oraz Państwa wygody nasza strona używa plików cookies. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy. Są one zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych. Niektóre strony internetowe gromadzą w ciasteczkach informacje o użytkownikach przeglądających zawartość strony (przykładowo koszyk zakupów w sklepie internetowym). W niektórych przypadkach nasza strona internetowa może korzystać z ciasteczek (np. do zapamiętania tzw. zmiennych sesji). W żadnym wypadku ZDW w Bydgoszczy nie wykorzystuje oraz nie zamierza wykorzystywać jakichkolwiek informacji o użytkowniku mogących się znaleźć w ciasteczku.

Akceptuję Ukryj tylko powiadomienia

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień dostępu

Narzędzia ułatwień dostępu

  • Powiększ TekstPowiększ Tekst
  • Pomniejsz TekstPomniejsz Tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • Negatywny kontrastNegatywny kontrast
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślone LinkiPodkreślone Linki
  • Czytelna czcionkaCzytelna czcionka
  • Resetuj Resetuj