Trwa wczytywanie
ZDW w Bydgoszczy
  • STRONA GŁÓWNA
  • O ZDW
  • SERWIS DLA KIEROWCÓW
    • DROGI ZAMKNIĘTE
    • ZGŁASZANIE SZKODY
    • KURSOWANIE PROMU
    • INFORMATOR ZIMOWY
    • GEOPORTAL
  • PROCEDURY
    • WYTYCZNE TECHNICZNE
    • BADANIA NATĘŻEŃ RUCHU
    • DIS
    • PLATFORMA ZAKUPOWA
    • ZAPYTANIA OFERTOWE
    • PLANY ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    • SKARGI I WNIOSKI
    • Konsultacje – Plan Rozwoju Sieci Drogowej na lata 2024-2030
    • ZGŁOSZENIA ZEWNĘTRZNE
  • INWESTYCJE
    • Fundusze Europejskie
    • INNE ZADANIA INWESTYCYJNE
    • INWESTYCJE Z DOFINANSOWANIA CENTRALNEGO
    • REMONTY I ODNOWY
    • INWESTYCJE FEDKiP 2021-2027
  • KONTAKT
  • BIP
  • Menu Menu

Stolno-Wąbrzeźno: nasza największa inwestycja drogowa zakończona

Z udziałem marszałka Piotra Całbeckiego, wicemarszałka Zbigniewa Sosnowskiego, lokalnych samorządowców i mieszkańców otwarto dziś (22 września) blisko trzydziestokilometrową kompleksowo zmodernizowaną trasę łączącą powiaty chełmiński i wąbrzeski z autostradą A1. Realizacja zadania wartego 177 milionów złotych była współfinansowana ze środków naszego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020.

– Z sukcesem zakończyliśmy największą w regionie inwestycję na drogach wojewódzkich. Trasa ta ma kluczowe znaczenie dla połączenia północnej części regionu z autostradą A1 – podkreśla marszałek Piotr Całbecki. – Na tym nie koniec. Pracujemy już nad realizacją kolejnego ważnego zadania – obwodnicy, która wyprowadzi ruch tranzytowy poza Lisewo.

W uroczystym otwarciu wzięli udział także starosta chełmiński Zdzisław Gamański, starosta wąbrzeski Krzysztof Maćkiewicz, wójt Lisewa Jakub Kochowicz i wójt Stolna Jerzy Rabeszko oraz radni województwa Katarzyna Lubańska, Robert Malinowski i Tadeusz Pogoda.

Prace budowlane były podzielone na dwa etapy. Za przebudowę obu odcinków odpowiadało konsorcjum firm Kobylarnia SA i Mirbud.

W ramach modernizacji jezdnia została  wzmocniona i poszerzona do 7 metrów, a wzdłuż niej powstało szerokie pobocze. W kilku punktach skorygowano także przebieg drogi, co pozwoliło ominąć miejscowość Kamlarki od strony północnej i uniknąć wyburzeń. Zniknął także niebezpieczny łuk pomiędzy Cepnem i Kamlarkami. W Krusinie, w miejscu obecnego skrzyżowania z drogami na Paparzyn i Bartlewo, wybudowano rondo. Takie rozwiązanie zastosowano także w Lisewie na połączeniu ulic Chełmińskiej i Mikołaja z Ryńska.

Skrzyżowania z drogami lokalnymi na Kornatowo i Pniewite, przebiegające w pobliżu przejazdu kolejowego, zostały od niego odsunięte. W Lisewie powstało stanowisko do ważenia, a w Stolnie drogowa stacja meteorologiczna.

Na odcinku pomiędzy Lisewem i Wąbrzeźnem powstało łącznie pięć skrzyżowań z ruchem okrężnym. Ronda wybudowano na styku drogi wojewódzkiej z drogami gminnymi i powiatowymi w miejscowościach Józefkowo, Płużnica, Czaple, Bratoszewice i Trzcianek.

Dzięki wsparciu samorządów lokalnych – gmin Stolno, Lisewo, Płużnica, Ryńsk oraz miasta Wąbrzeźno – na całym zmodernizowanym odcinku powstały bezpieczne, oddzielone od jezdni ścieżki dla pieszych i rowerzystów. Wkład finansowy samorządów lokalnych w realizację tej części inwestycji to 4,3 mln złotych. W przedsięwzięciu uczestniczyły też samorządy powiatów chełmińskiego i wąbrzeskiego, które – podobnie jak gminy – przekazały grunty pod budowę.

Wykonawca dokończy jeszcze sadzenie wzdłuż drogi ponad pięciu tysięcy drzew.

 Z myślą o wyprowadzeniu tranzytu z Lisewa przygotowujemy się również do budowy obwodnicy tej miejscowości. Trwa aktualizacja dokumentacji projektowej (koszt: 578 tys. zł). Trasa ominie Lisewo od północy i będzie miała długość około 2,7 km. Przy zadaniu współpracują samorządy województwa kujawsko-pomorskiego, gminy Lisewa i powiatu chełmińskiego.

Inwestycja w liczbach:

  • 28,6 km to długość całej modernizowanej trasy (Lisewo-Wąbrzeźno 14,5 km; Stolno-Lisewo 14 km)
  • koszt prac budowlanych 138 mln zł, w tym na odcinkach: Lisewo-Wąbrzeźno 69 mln zł, Stolno-Lisewo 69 mln zł
  • wartość całej inwestycji: 177 mln zł
  • gwarancja: 7 lat
  • liczba wszystkich skrzyżowań – 31 (w tym 7 rond)
  • liczba słupów oświetleniowych – 460
  • długość wszystkich dróg rowerowych i chodników – 32 696 m
  • objętość mieszanek asfaltowo-bitumicznych (jezdnia, zjazdy, ścieżki, skrzyżowania) – ok. 32 tyś. m3
  • liczba drzew do zasadzenia – 5 184
  • długość barier rurowych – 5 371 m
  • długość barier sprężystych – 1 545 m
  • liczba przejść dla pieszych – 46
  • liczba przepustów pod zjazdami – 307
  • przebudowa przejazdu kolejowego – 1 (w Kornatowie)
  • budowa przepompowni – 3 (Krusin, Płużnica, Lisewo)
  • budowa stacji meteorologicznej – 1 (w Stolnie)
  • nośność drogi – 11,5 tony na oś
  • przebudowany odcinek przebiega przez 2 powiaty (chełmiński i wąbrzeski) i 5 gmin (Stolno, Lisewo, Płużnica, Ryńsk i Wąbrzeźno).

 Gotowi na duże inwestycje

 Tylko w tym roku na wojewódzkie drogi w budżecie województwa kujawsko-pomorskiego zabezpieczyliśmy ponad pół miliarda złotych. Na kolejne lata Urząd Marszałkowski pozyskał też 136 mln euro środków unijnych, które wydamy m.in. na nasz regionalny program budowy obwodnic. Na część zadań związanych z rozbudową infrastruktury drogowej wykorzystamy też zdobyte dofinansowanie centralne (ok. 170 mln zł na obwodnice i około 450 mln na rozbudowę innych dróg). Czytaj: Rekordowe wydatki na inwestycje drogowe w 2023 roku

Obecnie najważniejsze inwestycje drogowe prowadzone na drogach wojewódzkich to m.in.

  • przebudowa drogi wojewódzkiej nr 270 Brześć Kujawski – Lubraniec oraz budowa obwodnicy Lubrańca w powiecie włocławskim
  • modernizacja drogi wojewódzkiej nr 265 Kowal – granica w powiecie włocławskim
  • rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 254 Broza-Łabiszyn-Barcin-Mogilno (powiaty bydgoski, żniński i mogileński)
  • budowa nowego wiaduktu w Terespolu Pomorskim na drodze wojewódzkiej nr 240 w powiecie świeckim.

ZDW BYDGOSZCZ

ul. Dworcowa 80
85-010 Bydgoszcz

tel. 52 370 57 13,
fax. 52 370 57 16

zdw.byd@zdw-bydgoszcz.pl

ePUAP

nazwa podmiotu:

ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY
BYDGOSZCZ, ul. Dworcowa 80

Adres elektronicznej skrzynki podawczej
/4hw6j07pfh/SkrytkaESP
link do pisma ogólnego
ePUAP

WYMOGI FORMALNE

• DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

• RAPORT O DOSTĘPNOŚCI

• PLAN DZIAŁANIA

• POLITYKA PRYWATNOŚCI

• KLAUZULA INFORMACYJNA

• CYBERBEZPIECZEŃSTWO

• DOSTĘPNOŚĆ DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

 

Archiwa

© Copyright - ZDW Bydgoszcz
Sępólno-Tuchola: prace na drodze trwająBezpiecznie na drogach w powiecie włocławskim
Scroll to top

Do prawidłowego działania oraz Państwa wygody nasza strona używa plików cookies. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy. Są one zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych. Niektóre strony internetowe gromadzą w ciasteczkach informacje o użytkownikach przeglądających zawartość strony (przykładowo koszyk zakupów w sklepie internetowym). W niektórych przypadkach nasza strona internetowa może korzystać z ciasteczek (np. do zapamiętania tzw. zmiennych sesji). W żadnym wypadku ZDW w Bydgoszczy nie wykorzystuje oraz nie zamierza wykorzystywać jakichkolwiek informacji o użytkowniku mogących się znaleźć w ciasteczku.

Akceptuję Ukryj tylko powiadomienia

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień dostępu

Narzędzia ułatwień dostępu

  • Powiększ TekstPowiększ Tekst
  • Pomniejsz TekstPomniejsz Tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • Negatywny kontrastNegatywny kontrast
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślone LinkiPodkreślone Linki
  • Czytelna czcionkaCzytelna czcionka
  • Resetuj Resetuj