Trwa wczytywanie
ZDW w Bydgoszczy
  • STRONA GŁÓWNA
  • O ZDW
  • SERWIS DLA KIEROWCÓW
    • DROGI ZAMKNIĘTE
    • ZGŁASZANIE SZKODY
    • KURSOWANIE PROMU
    • INFORMATOR ZIMOWY
    • GEOPORTAL
  • PROCEDURY
    • WYTYCZNE TECHNICZNE
    • BADANIA NATĘŻEŃ RUCHU
    • DIS
    • PLATFORMA ZAKUPOWA
    • ZAPYTANIA OFERTOWE
    • PLANY ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    • SKARGI I WNIOSKI
    • Konsultacje – Plan Rozwoju Sieci Drogowej na lata 2024-2030
    • ZGŁOSZENIA ZEWNĘTRZNE
  • INWESTYCJE
    • Fundusze Europejskie
    • INNE ZADANIA INWESTYCYJNE
    • INWESTYCJE Z DOFINANSOWANIA CENTRALNEGO
    • REMONTY I ODNOWY
    • INWESTYCJE FEDKiP 2021-2027
  • KONTAKT
  • BIP
  • Menu Menu

Wojewódzka droga w Pakości równa i cicha

Przy wykorzystaniu specjalnej technologii ograniczającej hałas zmodernizowano drogę wojewódzką nr 255 w centrum Pakości (powiat inowrocławski). Inwestycja o wartości 17 mln złotych poprawiła bezpieczeństwo uczestników ruchu. Symbolicznego usunięcia bariery drogowej dokonali w środę (7 lipca) na rynku miasta przewodnicząca sejmiku Elżbieta Piniewska, wicemarszałek Zbigniew Sosnowski, poseł Dariusz Kurzawa oraz przedstawiciele lokalnych samorządów.

– Oddajemy do użytku zmodernizowaną drogę wojewódzką prowadzącą przez Pakość, która pozwoliła na rozwiązanie problemów związanych z bezpieczeństwem i komfortem przejazdu. Zdecydowaliśmy się na kompleksową rozbudowę trasy i najlepsze rozwiązania, które przez długi czas będą dobrze służyć wszystkim mieszkańcom – mówi marszałek Piotr Całbecki.

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 255 o długości 2,2 km na odcinku z Pakości do pobliskiego Jankowa (powiat inowrocławski) objęła całościową rozbudowę pasa drogowego, m.in. wzmocnienie istniejącej nawierzchni oraz wykonanie nowej konstrukcji jezdni. Przebudowano skrzyżowania i zjazdy, a wzdłuż drogi powstały zatoki postojowe, parkingi, pobocza i kanalizacja deszczowa oraz sanitarna. Wykonano nowe oznakowania pionowe i poziome, rozbudowano też oświetlenie. Według najnowszych standardów zmodernizowana została sieć energetyczna i infrastruktura telekomunikacyjna.

Wzdłuż całego odcinka powstały nowe chodniki i ścieżki rowerowe. Dzięki temu mieszkańcy zyskali bezpieczny trakt prowadzący m.in. w kierunku terenów rekreacyjnych i plaży gminnej nad Jeziorem Pakoskim. Na skrzyżowaniu z drogą powiatową, prowadzącą na znajdującą się na jeziorze groblę zbudowano czterowlotowe rondo, wokół którego nasadzono drzewa i krzewy. Ważnym elementem zadania była także modernizacja przejazdu kolejowego.

Droga była wykonywana z użyciem technologii BBTM – betonu asfaltowego o bardzo cienkich warstwach, który sprzyja ograniczeniu hałasu. Bardzo dobre parametry związane z rozwiniętą teksturą nawierzchni poprawiły bezpieczeństwo i zdolność odprowadzania wody z jezdni. Wzdłuż krawężników zastosowano nowoczesne odwodnienie liniowe.

Łączny koszt inwestycji to 17 mln złotych. Inwestycja została zrealizowana dzięki środkom z budżetu samorządu województwa oraz przy wsparciu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata 2014-2020.

Dużo dodatkowych prac

Podczas realizacji inwestycji uporządkowano wiele niezinwentaryzowanych wcześniej elementów infrastruktury podziemnej. Zaistniała konieczność wykonania ratowniczych badań archeologicznych, wskutek których odkryto m.in. zabytkowy korytarz podziemny i średniowieczne umocnienie brzegu starego koryta rzeki Noteci. Przebudowie musiał zostać poddany przepust zlokalizowany wzdłuż torów kolejowych.

Rozwiązania oczekiwane przez mieszkańców

Już na etapie prac projektowych uwzględniono zgłoszone przez mieszkańców sugestie i propozycje. Najważniejsze z nich to zastosowanie redukującej hałas nawierzchni, poszerzenie zjazdów na posesje, nowe miejsca parkingowe przy pakoskim rynku oraz ograniczenia prędkości.

Opracowana została koncepcja rozbudowy kolejnych odcinków drogi wojewódzkiej nr 255 z Pakości (powiat inowrocławski) w kierunku Strzelna (powiat mogileński). Do realizacji tego zadania planowane jest wykorzystanie środków europejskich na kolejne lata. W perspektywie z lat 2014-2020 odbędzie się natomiast rewitalizacja rynku w Pakości, która uzupełni inwestycję drogową. Zadanie zrealizuje gmina Pakość, która otrzyma na ten cel unijne dofinansowanie.

Ważne liczby:

  • Długość trasy: 2,22km
  • Wartość inwestycji: 17,4 mln złotych
  • Dofinansowanie unijne (w ramach RPO): 14,8 mln złotych
  • Gwarancja: 7 lat

Drogi wojewódzkie – duży plac budowy

Droga wojewódzka nr 255 przebiega wzdłuż Jeziora Pakoskiego, łącząc Pakość ze Strzelnem. Ma długość 22 kilometrów i jest jedną z blisko 90 dróg, które podlegają samorządowi województwa kujawsko-pomorskiego. Sieć dróg wojewódzkich ma długość ponad 1700 kilometrów, z czego około 100 kilometrów znajduje się w  powiecie inowrocławskim. Obecnie prace trwają na drogach wojewódzkich o łącznej długości ponad 110 kilometrów.

Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego na przygotowanie i realizację zadań drogowych zabezpieczył środki o łącznej wartości 800 mln złotych, które zostaną wykorzystane na przeprowadzenie inwestycji do 2023 roku. Do tej kwoty dołączyliśmy kolejne 200 mln złotych przeznaczony na modernizację infrastruktury drogowej w następnych trzech latach, co łącznie daje miliard złotych na poprawę jakości wojewódzkich tras. Z listą realizowanych obecnie zadań można zapoznać się na naszej stronie.

Zobacz też:

  • Drogi: inwestycje za 800 milionów do końca 2023 roku
  • Więcej bezpiecznych dróg dla rowerzystów
  • Zbudujemy kolejne obwodnice
  • Zabiegamy o rządowe wsparcie dla budowy obwodnic

ARCHIWUM

Kategorie

  • 2020
  • 2021
  • 2022
  • 2023
  • Aktualności
  • Bez kategorii
  • DIS
  • Drogi zamknięte
  • Inne zadania inwestycyjne
  • INWESTYCJE FEDKiP 2021-2027
  • Inwestycje RPO
  • Inwestycje z dofinansowaniem centralnym
  • Konsultacje społeczne
  • Remonty i Odnowy

ZDW BYDGOSZCZ

ul. Dworcowa 80
85-010 Bydgoszcz

tel. 52 370 57 13,
fax. 52 370 57 16

zdw.byd@zdw-bydgoszcz.pl

ePUAP

nazwa podmiotu:

ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY
BYDGOSZCZ, ul. Dworcowa 80

Adres elektronicznej skrzynki podawczej
/4hw6j07pfh/SkrytkaESP
link do pisma ogólnego
ePUAP

WYMOGI FORMALNE

• DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

• RAPORT O DOSTĘPNOŚCI

• PLAN DZIAŁANIA

• POLITYKA PRYWATNOŚCI

• KLAUZULA INFORMACYJNA

• CYBERBEZPIECZEŃSTWO

• DOSTĘPNOŚĆ DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

 

Archiwa

© Copyright - ZDW Bydgoszcz
Remonty i nowa droga rowerowa w BożenkowieChodnik w Podzamku Golubskim połączy mieszkańców
Scroll to top

Do prawidłowego działania oraz Państwa wygody nasza strona używa plików cookies. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy. Są one zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych. Niektóre strony internetowe gromadzą w ciasteczkach informacje o użytkownikach przeglądających zawartość strony (przykładowo koszyk zakupów w sklepie internetowym). W niektórych przypadkach nasza strona internetowa może korzystać z ciasteczek (np. do zapamiętania tzw. zmiennych sesji). W żadnym wypadku ZDW w Bydgoszczy nie wykorzystuje oraz nie zamierza wykorzystywać jakichkolwiek informacji o użytkowniku mogących się znaleźć w ciasteczku.

Akceptuję Ukryj tylko powiadomienia

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień dostępu

Narzędzia ułatwień dostępu

  • Powiększ TekstPowiększ Tekst
  • Pomniejsz TekstPomniejsz Tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • Negatywny kontrastNegatywny kontrast
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślone LinkiPodkreślone Linki
  • Czytelna czcionkaCzytelna czcionka
  • Resetuj Resetuj