Trwa wczytywanie
ZDW w Bydgoszczy
  • STRONA GŁÓWNA
  • O ZDW
  • SERWIS DLA KIEROWCÓW
    • AKTUALNOŚCI
    • DROGI ZAMKNIĘTE
    • ZGŁASZANIE SZKODY
    • MAPA SZLAKÓW MIGRACJI ZWIERZĄT
    • INFORMATOR ZIMOWY
  • PROCEDURY
    • KONSULTACJE SPOŁECZNE
    • DIS
    • BADANIA NATĘŻEŃ RUCHU
    • WYTYCZNE TECHNICZNE
    • E-ZAMÓWIENIA
    • ZAPYTANIA OFERTOWE
    • PLANY ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    • SKARGI I WNIOSKI
  • INWESTYCJE
    • INWESTYCJE RPO 2014-2020
    • INNE ZADANIA INWESTYCYJNE
    • INWESTYCJE Z DOFINANSOWANIA CENTRALNEGO
    • REMONTY I ODNOWY
  • KONTAKT
  • BIP
  • Menu Menu

Wspólnie dla obwodnicy Golubia-Dobrzynia

Rozpoczynamy działania, dzięki którym mieszkańcy Golubia-Dobrzynia zyskają obwodnicę umożliwiającą wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza centrum. W mieście o bogatej historii, w którym w styczniu odbyły się wojewódzkie obchody setnej rocznicy powrotu Kujaw i Pomorza do macierzy, powstanie także rondo, które ułatwi ruch i poprawi bezpieczeństwo w ścisłym centrum miasta. Pracują nad tym aż cztery samorządy: województwo kujawsko-pomorskie, powiat golubsko-dobrzyński, miasto Golub-Dobrzyń i gmina Golub-Dobrzyń. Ich przedstawiciele złożyli 16 listopada podpisy pod listami intencyjnymi w sprawie realizacji inwestycji. W uroczystości uczestniczyli marszałek Piotr Całbecki i wicemarszałek Zbigniew Sosnowski.

– Na terenie powiatu golubsko-dobrzyńskiego udało się nam zrealizować wiele ważnych inwestycji drogowych. Część z nich była możliwa dzięki dobrej współpracy z samorządem lokalnym. Te doświadczenia chcemy wykorzystać przy kolejnym wyzwaniu – budowie obwodnicy Golubia-Dobrzynia. To  jedno z kluczowych zadań w tej części województwa, inwestycja wyczekiwana przez mieszkańców – mówi marszałek Piotr Całbecki.

– Dzisiejsze porozumienie określa podział finansowych zobowiązań. To istotne, że przy dużych projektach możemy liczyć na współpracę z samorządami lokalnymi. Inwestycje są kosztowne, a zależy nam, by modernizować drogi w regionie w oparciu o możliwie najwyższe standardy – podkreślał wicemarszałek Zbigniew Sosnowski.

W spotkaniu wzięli udział także starosta golubsko-dobrzyński Franciszek Gutowski, wicestarosta Danuta Malecka, burmistrz Golubia-Dobrzynia Mariusz Piątkowski i wójt gminy Golub-Dobrzyń Marek Ryłowicz.

Budowa obwodnic rozwiązuje wiele problemów: umożliwia wyprowadzenie ruchu tirów poza ścisłe centrum miasta, zmniejsza hałas, poprawia bezpieczeństwo i komunikację na drogach. Dzisiejsze porozumienie pozwoli rozpocząć wspólne działania zmierzające do opracowania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla budowy obwodnicy Golubia-Dobrzynia. Dokument wskaże między innymi możliwe warianty przebiegu trasy oraz jej parametry techniczne (obwodnica zaliczona zostanie do kategorii dróg wojewódzkich). Opracowanie będzie wstępem do dalszych działań umożliwiających stworzenie nowego połączenia drogowego w powiecie golubsko-dobrzyńskim. Przygotowanie dokumentu sfinansują wspólnie samorząd województwa kujawsko-pomorskiego, powiat golubsko-dobrzyński, miasto Golub-Dobrzyń i gmina Golub-Dobrzyń (każdy z partnerów pokryje 25 procent kosztów). Strony będą wspólnie działały na rzecz pozyskania na realizację inwestycji funduszy krajowych i zewnętrznych. Liderem zadania będzie samorząd województwa, w którego imieniu działa Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.

List intencyjny w sprawie budowy obwodnicy Golubia-Dobrzynia

Podczas dzisiejszej uroczystości podpisano także porozumienie dotyczące współpracy w zakresie budowy ronda przy ulicach Józefa Piłsudskiego, Sokołowskiej i Szosy Rypińskiej w Golubiu-Dobrzyniu. Powstanie niezbędna dokumentacja projektowa, w oparciu o którą możliwe będzie uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zadanie będzie finansowane w równych częściach przez województwo kujawsko-pomorskie (lidera zadania), powiat golubsko-dobrzyński i miasto Golub Dobrzyń. Przygotowanie dokumentacji potrwa około dwóch lat. Wtedy możliwe będzie rozpoczęcie prac budowlanych. Każda ze stron sfinansuje 1/3 kosztów zadania. Rondo zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo na ruchliwym skrzyżowaniu, kierowcom ułatwi zawracanie, wpłynie też na redukcję prędkości podczas przejazdu przez to miejsce.

List intencyjny w sprawie budowy ronda

W ostatnich latach na terenie powiatu golubsko-dobrzyńskiego zrealizowano szereg inwestycji drogowych. Największe z nich to:

  • modernizacja drogi wojewódzkiej nr 534 na odcinku Golub Dobrzyń – Cetki (koszt: 22 mln zł)
  • modernizacja drogi wojewódzkiej nr 554 Golub-Dobrzyń – Kowalewo Pomorskie (15 mln zł)
  • rozbudowa skrzyżowania ulic Wodnej, Zamkowej i gen. Józefa Hallera w Golubiu-Dobrzyniu (2,3 mln zł)
  • przebudowa ul. Toruńskiej w Golubiu-Dobrzyniu – (1,2 mln zł)
  • budowa ronda w Zbójnie (10 mln zł).

W październiku podpisano umowę na budowę 11-kilometrowej ścieżki rowerowej wzdłuż dróg wojewódzkich nr 554 i 649 z Sierakowa w kierunku Chełmży. Koszt inwestycji to ponad 11 mln zł.

Przy wsparciu samorządu województwa kujawsko-pomorskiego w regionie wybudowano 8 obwodnic. Inwestycje zostały zrealizowane w:

  • Brodnicy (długość: 2,5 km, koszt: 50 mln zł),
  • Chełmnie (3,7 km, 14 mln zł),
  • Janikowie (2,6 km, 21 mln zł),
  • Mroczy (4,2km, 19 mln zł),
  • Nakle nad Notecią (2,3 km, 64 mln),
  • Mogilnie (5,0km, 31 mln zł),
  • Pakości (1,9 km, 7 mln zł),
  • Płazowie (1,7km, 7 mln zł).

Koszt wszystkich przedsięwzięć to ponad 200 milionów złotych. Zadania były współfinansowane przez samorządy lokalne. Samorząd województwa zapewnił też środki, które pozwoliły przebudować istniejącą sieć drogową, co umożliwiło m.in. wyprowadzenie tranzytu z centrum Aleksandrowa Kujawskiego.

Wspólnie z lokalnymi samorządami przygotowujemy się do budowy kolejnych obwodnic m.in. w:

  • Lubrańcu
  • Więcborku
  • Rypinie
  • Lisewie
  • Mogilnie (II etap)
  • Tucholi
  • Białych Błotach

ZDW BYDGOSZCZ

ul. Dworcowa 80
85-010 Bydgoszcz

tel. 52 370 57 13,
fax. 52 370 57 16

zdw.byd@zdw-bydgoszcz.pl

ePUAP

nazwa podmiotu:

ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH W BYDGOSZCZY
BYDGOSZCZ, ul. Dworcowa 80

Adres elektronicznej skrzynki podawczej
/4hw6j07pfh/SkrytkaESP
link do pisma ogólnego
ePUAP

WYMOGI FORMALNE

• DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

• POLITYKA PRYWATNOŚCI

• KLAUZULA INFORMACYJNA

• CEBERBEZPIECZEŃSTWO

 

Archiwa

  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
© Copyright - ZDW Bydgoszcz
Poszerzamy drogę w Czernikowie Pierwsze prace bitumiczne na trasie Lipno-Jasień
Scroll to top

Do prawidłowego działania oraz Państwa wygody nasza strona używa plików cookies. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy. Są one zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych. Niektóre strony internetowe gromadzą w ciasteczkach informacje o użytkownikach przeglądających zawartość strony (przykładowo koszyk zakupów w sklepie internetowym). W niektórych przypadkach nasza strona internetowa może korzystać z ciasteczek (np. do zapamiętania tzw. zmiennych sesji). W żadnym wypadku ZDW w Bydgoszczy nie wykorzystuje oraz nie zamierza wykorzystywać jakichkolwiek informacji o użytkowniku mogących się znaleźć w ciasteczku.

Akceptuję Ukryj tylko powiadomienia

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refuseing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Skip to content
Open toolbar Narzędzia ułatwień dostępu

Narzędzia ułatwień dostępu

  • Powiększ TekstPowiększ Tekst
  • Pomniejsz TekstPomniejsz Tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • Negatywny kontrastNegatywny kontrast
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślone LinkiPodkreślone Linki
  • Czytelna czcionkaCzytelna czcionka
  • Reset Reset