Przebudowa wraz z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 254 Brzoza-Łabiszyn-Barcin-Mogilno-Wylatowo (odcinek Brzoza-Barcin). Odcinek II od km 13+280 do km 22+400.
Nazwa zadania: Przebudowa wraz z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 254 Brzoza-Łabiszyn-Barcin-Mogilno-Wylatowo (odcinek Brzoza-Barcin). Odcinek II od km 13+280 do km 22+400.
Nazwa programu operacyjnego: Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014 – 2020
Oś priorytetowa 5 : Spójność wewnętrzna i dostępność zewnętrzna regionu
Działanie: 5.1 Infrastruktura drogowa
Tytuł projektu: Przebudowa wraz z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 254 Brzoza-Łabiszyn–Barcin-Mogilno-Wylatowo (odcinek Brzoza-Barcin). Odcinek II od km 13+280 do km 22+400.
Nr projektu: RPKP.05.01.00-04-0003/20
Uchwała w sprawie przyznania dofinansowania z EFRR: Uchwała Nr 44/2383/23 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 31.10.2023r. zmieniająca uchwałę w sprawie przyznania dofinansowania na realizację projektu własnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014 – 2020. (Pierwotna uchwała o dofinansowanie to uchwała nr 51/2255/20 z dnia 22.12.2020 .
Beneficjent: Województwo Kujawsko – Pomorskie
Jednostka realizująca projekt: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, ul. Dworcowa 80, 85 – 010 Bydgoszcz
Tryb naboru projektu: pozakonkursowy
Całkowita wartość projektu, wg uchwały w sprawie przyznania dofinansowania: 10 070 112,13 zł brutto, w tym dofinansowanie 95% –9 566 606,52 zł w tym : z EFRR: 8 559 595,31 zł Budżet Państwa: 1 510 516,82 zł
Okres realizacji projektu: 18.01.2018 – 31.12.2023
Cel główny projektu: Zwiększenie dostępności transportowego dróg województwa, zwłaszcza połączenia dróg regionu z zewnętrznym układem komunikacyjnym w tym siecią TEN-T.
Cele szczegółowe :
– zwiększona dostępność transportowa drogowa województwa;
– poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz warunków jazdy.
Zakres rzeczowy realizacji projektu, w szczególności obejmuje:
– wzmocnienie podłoża grunt. dla uzyskania właściwych warunków posadowienia drogi,
– zdjęcie warstwy humusu,
– roboty ziemne,
– rozbiór. Istniejących nawierzchni drogowych, pozostałych elementów korpusu drogowego oraz innych elementów zlokalizowanych w projektowanym pasie drogowym
kolidujących z inwestycją,
– budowę nowych konstrukcji nawierzchni,
– wzmocnienie konstrukcji i nawierzchni do obciążenia 115 kN/oś (frezowanie profilujące oraz warstwy wzmacniające, wiążąca i ścieralna),
– wykonanie poboczy gruntowych umocnionych kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie na szerokości 0,5m oraz poboczy gruntowych
nieumocnionych szer. 1,0 m,
– remont istniejących i budowę nowych przepustów,
– przebudowa i budowa skrzyżowań wraz ze zmianą geometrii, korektą wlotów bocznych oraz nową organizacją ruchu,
– przebudowa i bud. zatok autobus.,
– bud. ekranów akustycznych.,
– przebudowa i budowa chodników, w zakresie wynik. z bezp. kształtowania ruchu pieszego w obrębie drogi,
– budowa ścieżek rowerowych z dopuszczeniem ruchu pieszego, ciągów pieszo-rowerowych,
– wykonanie zjazdów,
– ustawienie stalowych barier ochronnych,
– wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,
– zabezpieczenie i przebudowa istniejących urządzeń obcych,
– budowa / przebudowa istniejącego oświetlenia,
– budowa/ przebudowa systemu odwodnienia., w tym odwadniających korpus drogowego jak: rowy przydrożne, rowy melioracji szczególnie, rowy melioracyjne, kanalizacji deszczowa, urządzenia podczyszczające (osadniki, separatory), zbiorniki retencyjno-infiltracyjne i inne,
– budowa kanału technologicznego
– celem. ochrony środowiska – przejścia dla zwierząt, ogrodzenia ochronno-naprowadzające oraz inne będące wynikiem decyzji środowiskowej,
– wycinkę i karcz. drzew i krzewów kolidujących z inwestycją,
– nasadzenia drzew i krzewów,
– wyplantowanie terenu i obsianie trawą,
– roboty wykończeniowe i porządkowe. zarówno w pasie drogowym jak i poza nim na działkach przyległych – naruszonych przez Wyk. w czasie realizacji robót,
– pełnienie nadzoru autor.,
– zapewnienie nadzoru przyrod. (herpetolog, ornitolog, entomolog, dendrolog),
– zapewnienie nadzoru saperskiego,
– przygotowanie dokumentacji do wniosku o pozwolenia na użytkowanie i zgłoszenia zakończenia robót, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie,
– sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej.,
– pozyskania opinii konserwatorskiej i zawarcia w imieniu Zamawiającego umowy na badania ratunkowe. W przypadku konieczności zabezpieczenia lub przeniesienia obiektów małej architektury, przeprowadzenie badań archeologicznych i zapewnienie nadzoru archeologicznego w rejonie prowadzonej. inwestycji – zgodnie z pozyskaną opinią konserwatorską,
– zapewnienie badań archeologicznych w formie badań wykopaliskowych i nadzoru archeologicznego jak również konieczność wykonania Programu badań archeologicznych poprzedzonych powierzchniowym rozpoznaniem trasy inwestycji
Wskaźniki:
W Fazie I nie zostaną uzyskane wskaźniki. Realizacja wskaźników docelowo odbędzie się w
fazie II. Wskaźnik produktu:
Długość przebudowanych dróg wojewódzkich : wartość bazowa – 0 km; wartość docelowa – 9,12 km (2024 rok); faza I – 0 km, faza II – 9,12 km
Wskaźnik nośności drogi woj.: wartość bazowa – 100 kN/oś; wartość docelowa – 115 kN/oś (2024 rok); Faza I -100kN/oś, faza II – 115kN/oś
– produktu: Długość przebudowanych dróg wojewódzkich – 0 km;
– rezultatu: Wskaźnik nośności drogi wojewódzkiej – 100 kN/oś.