Przebudowa wraz z rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 265 Brześć Kujawski – Gostynin od km 0+003 do km 19+117
Przebudowa wraz z rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 265 Brześć Kujawski – Gostynin od km 0+003 do km 19+117
Nazwa zadania: Przebudowa wraz z rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 265 Brześć Kujawski – Gostynin od km 0+003 do km 19+117
Nazwa programu operacyjnego: Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014 – 2020
Oś priorytetowa 5 : Spójność wewnętrzna i dostępność zewnętrzna regionu
Działanie: 5.1 Infrastruktura drogowa
Tytuł projektu: “Przebudowa wraz z rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 265 Brześć Kujawski – Gostynin od km 0+003 do km 19+117”.
Nr projektu: RPKP.05.01.00-04-0005/17
Uchwała w sprawie przyznania dofinansowania z EFRR: Uchwała Nr 12/497/17 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 29.03.2017 r. w sprawie przyznania dofinansowania na realizację projektu własnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014 – 2020.
Beneficjent: Województwo Kujawsko – Pomorskie
Jednostka realizująca projekt: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, ul. Dworcowa 80, 85 – 010 Bydgoszcz
Tryb naboru projektu: pozakonkursowy
Całkowita wartość projektu, wg uchwały w sprawie przyznania dofinansowania: 76.793.366,03 zł brutto, w tym dofinansowanie z EFRR: 38.941.428,10 zł
Okres realizacji projektu: 01.01.2016 r. ÷ 31.12.2022 r.
Zakres: Projekt obejmował przebudowę drogi wojewódzkiej nr 265 od km 0+003 do km 19+117 wraz z remontem mostu w km 12+421,30 w m. Nakonowo oraz przebudową przejazdu kolejowego w km 14+971 w m. Gołaszewo. Ponadto w ramach przedsięwzięcia zaplanowano:
– budowę zatok autobusowych,
– przebudowę istniejących parkingów,
– zabezpieczenie skarpy przy kościele w m. Nakonowo,
– remont chodników,
– przebudowę i budowę zjazdów,
– przebudowę i budowę przepustów,
– budowę i remont chodników,
– odwodnienie korpusu drogowego,
– dostosowanie istniejącej kanalizacji deszczowej i urządzeń odwodniających do wielkości zlewni pasa
drogowego,
– skanalizowanie istniejącego rowu w miejscowości Kolonia Dębice,
– poprawę geometrii skrzyżowań z drogami bocznymi,
– dostosowanie parametrów łuków pionowych i poziomych do warunków technicznych dróg
publicznych wraz z korektą łuków,
– wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,
– przebudowę urządzeń kolidujących z inwestycją,
– budowę oświetlenia dla skrzyżowań skanalizowanych, zatok autobusowych i przejść dla pieszych,
– wprowadzenie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego,
– wykonanie elementów nawierzchni tworzących system informacji dla osób niewidomych,
– budowę drogowej stacji meteorologicznej do pomiaru i rejestracji parametrów pogodowych z
przyłączem energetycznym,
– wycinkę drzew w korpusie drogowym i wykonanie nowych nasadzeń,
– wykonanie rozbiórek oraz przestawień obiektów kolidujących z inwestycją,
– wykup gruntów o powierzchni 35,6608 ha.
Celem głównym projektu było zwiększenie dostępności transportowej dróg województwa, zwłaszcza połączenia dróg regionu z zewnętrznym układem komunikacyjnym, w tym siecią TEN-T.
Celami szczegółowymi były:
– poprawa komunikacji pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem a Płockiem,
– poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz warunków jazdy,
– wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich poprzez poprawę mobilności i warunków podróżowania
ludności oraz stworzenie nowych możliwości w zakresie zatrudnienia,
– skrócenie czasu podróży na przedmiotowym odcinku drogi,
– znacząca minimalizacja kosztów eksploatacji pojazdów mechanicznych a także zapobieżenie ich
nadmiernemu zużyciu,
– zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko (zmniejszenie emisji zanieczyszczeń
spowodowanej licznymi przestojami pojazdów), poprawa klimatu akustycznego powiatu włocławskiego,
– poprawa dojazdu do wyznaczonych terenów inwestycyjnych położonych w niewielkiej odległości od
DW 265.
Inwestycja przyczyniła się do realizacji następujących wskaźników:
Wskaźnik produktu:
- Długość przebudowanych dróg wojewódzkich – 18,16 [km]
Wskaźnik rezultatu:
- Wskaźnik nośności drogi wojewódzkiej – 100,00 [kN/oś].